• October 19, 2021

Inmiddels alweer 2 weken geleden dat ik wakker werd met een prachtig uitzicht. CitizenM Rotterdam is by far het meest toffe hotel waar ik ooit heb overnacht! Waarom ik dat vind, en hoe ik het verblijf heb ervaren lees je vandaag.

Ik kan er ontzettend van genieten wanneer ik met mijn vriend een weekendje weg ga. Een keer in de zoveel tijd proberen we er een weekend op uit trekken naar een andere stad. Gezellig de stad in, lekker een hapje eten, filmpje.. je weet wel 😉 Een beetje luxe is wel leuk, maar voor ons geen must. Als het maar schoon is en het er allemaal netjes uit ziet zijn we al snel tevreden. Uiteindelijk zijn we toch vooral buiten de hotelkamer te vinden.

Inmiddels was het alweer een hele tijd geleden dat we een weekendje weg zijn geweest. Tot ik de vraag kreeg of ik het misschien leuk vond om een nachtje te komen logeren in het CitizenM hotel in Rotterdam. Je snapt dat ik daar geen ‘nee’ tegen kon zeggen.. Konden we meteen de daad bij het woord voegen en eindelijk weer eens weekendje weg plannen. 22 juli was het zover, dit was de dag nadat we inmiddels 3 jaar samen waren. Perfect moment om dit te vieren!

Natuurlijk had ik vooral al een beetje research gedaan en wist ik dat het hotel een perfecte ligging had, en een nog mooier uitzicht. Gaaf! Ik zag mezelf hier al helemaal ‘Instagrammable’ foto’s maken jongens! Tja, je bent een blogger, of je bent het niet.. (HAHAHA!)

CitizenM Rotterdam

CitizenM bevindt zich op een – naar mijn idee – perfecte locatie. Wanneer je de trein pakt en uitstapt bij station ‘Blaak’ hoef je letterlijk maar een paar meter te lopen voordat je bij het hotel bent. Ideaal! Ook de markthal en het centrum is allemaal op loopafstand. Mocht je hier ooit eens naartoe gaan kan ik je ook aanraden om lekker met de trein te gaan. Stukken makkelijker dan ‘moeilijk’ gedoe met parkeren en dergelijke.

Op de eerste verdieping waren we meteen op zoek naar een balie waar we ons konden inchecken… Was er niet! Moderner krijg je het niet hoor 😉 Je kon jezelf hier gewoon inchecken. Misschien zijn velen hier al mee bekend, maar voor mij was het nieuw, hihi. Je kon hierbij ook nog kiezen of je liever een kamer op de begane grond zou willen, en wat voor uitzicht je wil hebben. Super tof! Ik raad je aan – mocht de mogelijkheid er zijn – om voor  harbor view’ te kiezen. Dan heb je hetzelfde toffe uitzicht als dat wij hadden.

Het hele hotel had een hele leuke inrichting. Verre van standaard, maar dat maakt het juist zo tof als je het mij vraagt.

De kamer! Op de foto komt deze toffe kamer niet helemaal tot zijn recht. In het echt vond ik het nog veel mooier 😉 De kamer is wel redelijk klein, maar alsnog van alle gemakken zien. Het mega bed lag heerlijk!

De kamer is vrij smal, maar naar mijn idee groot genoeg. Er staat een stoel, en een kruk met tafel waar je aan kunt zitten.

Achter/naast het bed hadden we een hele brede vensterbank waarop je kon genieten van dit mooie uitzicht op de oude haven.

Hier zaten we de volgende ochtend te genieten van ons ontbijt. nom!

Praktische info over de kamers

• XL king-size, supercomfortabel bed
  • ambient lighting
  • raam van muur tot muur
  • blind gordijn
  • regendouche om de jetlag weg te spoelen
  • gratis films
  • gratis wifi om via Facebook je kiekjes te delen
  • internationaal plug systeem

Mijn mening

Het was een aangenaam verblijf in CitizenM. De medewerkers – die overigens alleen Engels spreken – waren allemaal erg vriendelijk en behulpzaam. We hadden bij het inchecken per ongeluk de verkeerde kamer gekozen, maar dit werd zonder problemen gewisseld zodat we toch van het mooie uitzicht konden genieten. De kamers zijn niet heel ruim, maar het heerlijke grote bed maakt een hoop goed 😉 Dat we alles via een ipad konden bedienen was wel een leuk extraatje. In plaats van naar de bioscoop zijn we in de avond lekker in de hotelkamer gebleven. Vanaf de ipad konden we namelijk diverse – nieuwe – films kijken en streamen naar de tv. Kortom : we hebben niks te klagen gehad tijdens ons verblijf en zijn stiekem zelfs een beetje verliefd geworden op Rotterdam.

Zou jij ook weleens wakker willen worden met zo’n uitzicht?

Liefs Nina

Volg Simplynspecial | Bloglovin’ – Instagram – Facebook – Twitter – Pinterest
* dit artikel betreft een samenwerking